Missie & Visie

Doelstellingen en ambities

Er is iets misgegaan, probeer later opnieuw.
u bent succesvol ingeschreven!
Dit e-mail adres is al ingeschreven.

Missie & Visie

Onze doelstellingen en ambities

Q-food heeft de ambitie om een toonaangevende en kwaliteitsvolle partner te zijn in de ruimere markt van de industriële verwerkers van vleesgrondstoffen, horeca, grootkeuken en retail. 

 

Q-food baseert zich op 5 krachtige pijlers:

  1. Gezondheid & voedselveiligheid
  2. Kwaliteit
  3. Duurzaamheid
  4. Betaalbaarheid
  5. Convenience

Q-food staat voor:

  1. Verticale integratie van kweek tot versnijding.
  2. Een aangepaste benadering per marktsegment en per distributiekanaal.
  3. Sterke klantenrelaties: samen met de klant op zoek gaan naar de juiste producten.
  4. "Duurzaamheid: oog voor mens, dier & natuur” als inspiratiebron voor een gezonde toekomst
  5. Een jonge, dynamische en ambitieuze ploeg.
  6. Ruimte voor ontwikkeling en zelfontplooiing.

Rendabel en duurzaam

Q-food wil op een rendabele en duurzame manier marktleider worden in de bevoorrading van vlees en vleesgerelateerde producten binnen de markt van de foodservice in België.

Ons doel

Q-food wil een gezond, smaakvol, authentiek, gevarieerd en aantrekkelijk assortiment van vers vlees aanbieden dat voldoet aan de hedendaagse behoeften van de consument, van jong tot oud. Een eerste doelstelling waarmee we toegevoegde waarde willen creëren die verder bouwt op continue groei.

Q-food vervult de rol van een kwalitatieve en flexibele speler binnen de foodservice markt met een aangepast gamma voor elk segment. Wij geloven er sterk in deze positie te kunnen behouden door snel en krachtig in te spelen op de hedendaagse trends en de specifieke noden zowel van de klant als de eindgebruiker.

Veggiedagen en vegetarische alternatieven winnen aan populariteit binnen de gedachte van een gezond en evenwichtig voedingspatroon. Q-food komt naast een uitgebreid en divers vleesassortiment ook met een vegetarisch assortiment naar buiten.

Om aan de huidige succesfactoren te kunnen beantwoorden, investeert Q-food permanent in nieuwe ideeën, een milieubewuste bedrijfsstrategie en een eerlijke en duidelijke communicatie die gericht is op een standvastige en langdurige vertrouwensrelatie. Een visie die zowel op korte als op lange termijn van toepassing is.

Trends

De consument anno 2014 houdt stevig vast aan het gebruiksgemak van voedingsproducten, de zogenaamde convenience producten (semi-afgewerkte producten), maar is kieskeuriger geworden op het vlak van kwaliteit, smaak en gezondheid. De klant wil bovendien een gevarieerd aanbod. We merken ook dat er een terugkerende trend is naar authentieke producten. Bij een specifieke doelgroep stellen we zelfs een stijgende vraag naar zoutarme producten vast. Verder zien we dat duurzaamheid, tracabiliteit en een scherpeprijs-kwaliteitverhouding behoren tot de huidige succesfactoren van de producent.

"

Gebruiksgemak, kwaliteit en duurzaamheid

Nieuws

BRC certificaat niveau AA
Voor een leverancier dat sterke garanties kan voorleggen op vlak van voedselveiligheid, traceerbaarheid en zeer hoge kwaliteit. Lees hier meer.

Jobs

Junior Account West-vlaanderen
lees meer hier

Verantwoordelijke aanbestedingen
lees meer hier